iVloJ31u79jLzgSn88TlAdpsTO4

18 Mayıs 2013 Cumartesi

BAYAT EKMEKLE PEY MACUN

    her   evde   bayat   ekmek   olur   köfte   için   veya   çorba  içinde    değerlendirmeye    çalışırız
ben   bayat   ekmekleri    değerlendirmeyi   seviyorum   küp ,küp  doğrayıp   fırında    hafif  den   kızartıp    cam   kavanozlara   koyup    çorbalarda    kıtır   ekmek   olarak    değerlendiriyorum   veya   küçük   buzdolabı    poşetlerine   koyup   buzluğa   atıyorum   köfte   için   lazım   oluca   ihtiyacım    kadar   çıkarıp   suya   koyup   kullanıyorum   kaktım    bayat    ekmek    çok   pey macun    yapıyorum  
           
  İŞTE    TARİFİ    

  MALZEMELER

yarım   kilo   lor
2  adet   yumurta
2  yemek   kaşığı   yoğurt
2  yemek   kaşığı   zeytin    yağı
1  demet   maydanoz
yarım   demet    dere   otu
5   adet   yeşil   soğan  (  veya  1 tane  kuru    soğan )
1  tatlı   kaşığı    pul   biber
1  çay   kaşığı   kara  biber
1  çay   kaşığı   nane
1  çay   kaşığı  kekik
1  tatlı   kaşığı   çörek   otu

YAPILIŞI
 
sebzeler   ince,ince   doğranır   lor   ve  diğer   malzemeler   ilave   edilir    karıştırılır   dilimlenmiş    ekmeklerin    üzerine   koyulur   tepsiye   dizilir   çörek   otu   serpilir    sadece   üstü    yanan   fırında  200  derecede   20   dakikada    zeytinle   yemeye   hazırdır    TABİKİ   YANINDA   ÇAY


    AFİYET    OLSUN  

 ELLERİMİZE    SAĞLIK
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder